تاج اف سی

دانلود کتاب آدولف هیتلر "نبرد من" :: نستوه

نستوه

خستگی ناپذیر

نستوه

خستگی ناپذیر

نستوه

سلام
عنوان وبلاگ ما (نستوه) به معنای خستگی ناپذیره و این به این معناست که ما خسته نمیشیم و ادامه میدیم و در رابطه با هر چیز مفید ممکن پست میذاریم انقدر که شما خسته بشین که چرا ما خسته نمیشیم.

آخرین نظرات
نویسندگان

دانلود کتاب آدولف هیتلر "نبرد من"

چهارشنبه, ۲ تیر ۱۳۹۵، ۰۵:۱۵ ب.ظ

کتاب نبرد من

مقدمه کتاب نبرد من

کتاب نبرد من ، اولین و تنها کتاب رسمی آدولف هیتلر پیشوای آلمان نازی است. این کتاب در زمان حکومت رایش سوم (آلمان نازی) به عنوان مرام نامه حزب نازی و دولت آلمان و همه طرفداران نازی ها مبدل گشته بود به طوری که طی حکومت رایش سوم ، کتاب نبرد من پس از انجیل پر فروش ترین کتاب در آلمان بود. و از آنجا که هیتلر در دوران زمام داری اش هیچگاه حقوقی به خاطر مسئولیتهایش دریافت نکرد ، تنها درآمدش از طریق فروش همین کتاب نبرد من بود.

تاریخچه نبرد من

هیتلر کتاب نبرد من را در سال 1923 ، زمانی که در زندان لاندسبرگ برای 9 ماه به سر می برد نوشت. وی در جریان کودتایی که بر علیه دولت وقت آلمان و ایالت باواریا انجام داد (معروف به کودتای آبجوفروشی) که به شکست انجامید محکوم به 9 ماه زندان شد و در جریان همین دوران کتاب نبرد من را به کمک دوست و معاونش رودولف هس تالیف کرد و پس از آزاد شدنشان از زندان کتاب را تکمیل و به چاپ رساندند.

قسمت نخست این کتاب در سال 1925 با عنوان “تصفیه حساب” که شامل 12 فصل بود و قسمت دوم کتاب در سال 1926 با عنوان “جنبش ناسیونال سوسیالیسم” متشکل از 15 فصل منتشر شد. این در حالی است که در ایران ، هر دو قسمت یکی شده اند و در یک جلد به چاپ می رسند و ترجمه رایج کتاب هم کار آقای عنایت است.

توضیحات نبرد من

هیتلر این کتاب را با شرح دوران کودکی و جوانی خودش در وین آغاز کرده و پس از آن به تحلیل سرگذشت کشور آلمان در جنگ جهانی اول و دلایل و عوامل شکست آنها در جنگ را مورد بحث قرار داده. که محوریت این عوامل توطئه ها و دسیسه های کمونیست ها و یهودیان آلمانی می داند. در قسمت دوم کتاب ، هیتلر در مورد آینده آلمان و حزب ناسیونال سوسیالیسم و اهدافش سخن می گوید. از عقاید فلسفی حزب نازی ، اهداف سیاسی اش ، موضوع دولت و ملت و رابطه صحیح شان ، روشها و پروپاگندهای سیاسی ، تعلیم و تربیت صحیح جوانان و … را مورد بحث قرار می دهد.

 

کتاب نبرد من در طول حکومت نازی ها در آلمان کتاب اول این حزب و طرفداران آن به شمار می آمد. در مدارس آلمان جزئی از این کتاب تدریس میشد و جز برنامه تحصیلی جوانان آلمانی بود ، به زوجهای جوان هنگام مراسم ازدواج و به خرج دولت یک نسخه آن به زوج داده می شد ، خرید و فروش نسخه دست دوم کتاب در آلمان ممنوع بود و …

۹۵/۰۴/۰۲
محمّد امین سرلکی

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی