تاج اف سی

چرا گربه ها انقدر از خیار میترسند؟ :: نستوه

نستوه

خستگی ناپذیر

نستوه

خستگی ناپذیر

نستوه

سلام
عنوان وبلاگ ما (نستوه) به معنای خستگی ناپذیره و این به این معناست که ما خسته نمیشیم و ادامه میدیم و در رابطه با هر چیز مفید ممکن پست میذاریم انقدر که شما خسته بشین که چرا ما خسته نمیشیم.

آخرین نظرات
نویسندگان

چرا گربه ها انقدر از خیار میترسند؟

چهارشنبه, ۹ تیر ۱۳۹۵، ۱۲:۰۸ ق.ظ

گربه‌ها حیوانات بسیار کنجکاوی هستند. البته ما هم نسبت به آنها همین حس را داریم و به همین خاطر درمقاله قبل در مورد چشم‌های آنها صحبت کردیم. به هر صورت تحقیقات اخیر نشان داده است که ما انسان‌ها در نگاه این شیرهای کوچک چیزی به‌جز صاحب‌خانه‌هایی بی‌استفاده، گربه‌هایی بدون مو و حتی زباله‌هایی بی‌ارزش نیستیم. با این حال به تازگی در دنیای اینترنت پرده‌ای دیگر از اسرار این دوستان مرموز برداشته شده است که گراف درباره آن توضیح می‌دهد: ترس دیوانه‌وار گربه‌ها از خیار…


همانطور که در ویدئوی بالا تماشا کردید، زمانی که گربه‌ها مشغول غذا خوردن یا سرگرم به کار دیگری هستند، صاحب‌شان خیاری سبز و بزرگ پشت سر آنها قرار می‌دهد. به محض اینکه گربه‌ها سر خود را برگردانده و خیار را می‌بینند، عقل‌شان را از دست داده، به هوا می‌پرند و در نهایت پا به فرار می‌گذارند. در بعضی دیگر از تصاویر، گربه‌ها با کنجکاوی خاصی به خیار خیره می‌شوند و منتظر اولین حرکت از سوی آن هستند.

اما هنوز هم سؤال ما بی‌پاسخ است: کجای این خیار باعث ترس گربه‌ها می‌شود؟

پیش از هر چیز باید در مورد ویدئوی بالا نکته‌ای یادآور شویم؛ هیچ‌کدام از گربه‌ها از فاصله دور خیار را ندیدند تا به سمتش حرکت کرده و بهتر آن را درک کند. بنابراین شاید غیرمنتظره بودن چیزی مانند خیار پشت سرشان تنها عامل ترس آنها باشد نه خود خیار. گفته‌های دکترراجر ماگفورد، متخصص رفتارشناسی حیوانات را در اینباره با هم می‌خوانیم:

«به نظر من چنین واکنشی به دلیل تازگی یعنی غیرمنتظره بودن یک جسم ناآشناست که به‌صورت پنهانی پشت سرشان قرار گرفته است، آن هم درست زمانی که مشغول غذا خوردن بودند.»

گربه‌ها به طور غریزی به هر چیزی که سریع حرکت کند، صدای بلند تولید کرده یا نور غیر منظم (مانند لیرز اسباب‌بازی) ایجاد کند واکنش نشان می‌دهند. این ویژگی تنها مختص آنها نیست، بلکه تمامی حیوانات زمانی که چیزی را به درستی درک نکنند پاسخی مشابه می‌دهند. نگاهی به خودمان هم بیاندازیم. فرض کنید غرق در مطالعه کتاب مورد علاقه خود هستید. بعد از ۴۰ دقیقه احساس تشنگی می‌کنید و باید به آشپزخانه بروید. به محض اینکه سرتان را برمی‌گردانید تا به طرف در بروید یک قورباغه بزرگ روی دمپایی خود می‌بینید. چه واکنشی نشان می‌دهید؟ البته خود من به عنوان مترجم این متن، زیاد مشکلی با چنین اتفاقی نخواهم داشت چون همیشه بطری آب با خودم دارم و از دمپایی رو فرشی هم استفاده نمی‌کنم. در ضمن درِ اتاق من رو‌به‌روی میزم هست، بنابراین نیازی به برگرداندن سر خود هم نمی‌بینم.

grumpy-graph

zazzle.com

ماگفورد در ادامه می‌گوید:

«گربه‌ها باید به چیزهایی که نمی‌شناسند مشکوک باشند، چرا که این جسم ناشناخته می‌تواند مار یا هر دشمن دیگری باشد. پس فرقی نمی‌‌کند اگر به‌جای خیار از ماهی پلاستیکی، عنکبوت اسباب‌بازی یا ماسک صورت انسان استفاده کنیم.»

درخواست گراف از شما:

حیوانات را دوست داشته باشید.

آزادی حق هر جانوری است.

لطفاً از قفس استفاده نکنید.

۹۵/۰۴/۰۹
محمّد امین سرلکی

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی