تاج اف سی

10 غذای مهم و مفید :: نستوه

نستوه

خستگی ناپذیر

نستوه

خستگی ناپذیر

نستوه

سلام
عنوان وبلاگ ما (نستوه) به معنای خستگی ناپذیره و این به این معناست که ما خسته نمیشیم و ادامه میدیم و در رابطه با هر چیز مفید ممکن پست میذاریم انقدر که شما خسته بشین که چرا ما خسته نمیشیم.

آخرین نظرات
نویسندگان

10 غذای مهم و مفید

پنجشنبه, ۲۷ خرداد ۱۳۹۵، ۰۶:۲۲ ب.ظ

۱٫ سیب:

به گزارش بروزترین ها سیب منبع خوب آنتی اکسیدان می باشد ، این میوه همچنین دارای ویتامینهای آ، ب و ث است، که این ویتامینها داروی اکثر بیماریها بشمار می روند . مطالعات پژوهشگران نشان میدهد سیب برای تقویت قلب و جلوگیری ازبیماریهای قلبی درزنان جوان موثر است ، همچنین درحفظ طراوت و شادابی پوست موثر است.
۲٫ مغز بادام:
بادام دارای فیبر،ریبوفلاوین (ویتامین ب۲) ومنیزیم وسرشارازویتامین ای، روی و موادمغذی ازجمله آهن کلسیم می باشد.
همچنین بادام به حفظ کلسترول کمک میکند این خاصیت دربادام به دلیل وجود اسیدهای چرب اشباع نشده می باشد.
۳٫ کلم بروکلی:
بروکلی سرشار از فیبر،اسید فولیک، پتاسیم، کلسیم و ترکیبات گیاهی است که در از بین بردن استرس، اضطراب، هراس و افسردگی بسیار سودمند است.
به گزارش محققان دانشگاه ایلینویز، ترکیبات گیاهی موجود دربروکلی به جلوگیری ازخطرابتلا به بیماریهای قلبی دیابت و برخی سرطانها موثراست و افزودن آن به غذا اغلب می تواند خواص ضد سرطانی آن را به دوبرابرافزایش دهد.
۴٫ زغال اخته:
زغال اخته حاوی مقادیرزیادی آنتی اکسیدان وفیبراست ومقدارفراوانی آهن منیزیم وکلسیم دارد.
با توجه به مطالعه انجام شده در دانشکده پزشکی هاروارد، افراد مسن که زغال اخته و توت فرنگی مصرف می کنند درمقایسه با افراد هم سن خود کمترازبیماری زوال شناختی رنج می برند. دانشمندان امریکایی زغال اخته را در فهرست مفید ترین میوه ها برای سلامتی انسان قرار دادند،همچنین در پیشگیری از سخت شدن عروق، فشارخون بالا و بیماری های قلبی عروقی و سرطان سینه موثر است و این میوه کوچک می تواند بیماران را از شر میکروب قوی هلیکوباکترپلوری رها کند که عامل سرطان معده است.
۵٫ ماهی های روغنی:
نمونه هایی ازماهی های روغنی عبارتنداز: سالمون، قزل آلا، ماهی خال مخالی ،ماهی آزاد ، شاه ماهی و ساردین.
روغن این ماهی ها دربافت واطراف روده آنها می باشد،بررسیهای پژوهشگران دانشگاه هاروارد نشان میدهد ماهی دارای اسیدهای چرب به نام امگا۳ ،ویتامین آ و د می باشد.از آنجا که ماهی‌های روغنی مانند ماهی آزاد و قزل‌آلا اصلی‌ترین منابع چربی امگا ۳ در طبیعت هستند پژوهشگران مصرف مقادیر کافی ماهی را در رژیم غذایی برای بهبود آرتروز توصیه می‌کنند.
۶٫ برگ سبز سبزیجات:
سبزیجات بزگ سبز مانند اسفناج و کلم منبع بسیارغنی از آنتی اکسیدان هستند و همچنین حاوی ویتامین های A، B6، C، E و K ،و سلنیم، نیاسین، روی، فسفر، مس، اسید فولیک، پتاسیم، کلسیم، منگنز، بتائین،و آهن می باشند. درپیشگیری ازدیابت آرتریت (تصلب شرایین) و پوکی استخوان موثراند .این سبزیجات بهتراست خام یا بخارپز شوند درپیشگیری ازدیابت آرتریت (تصلب شرایین) و پوکی استخوان موثراست.
۷٫ سیب زمینی شیرین:
سیب زمینی شیرین، سرشار از فیبر، آنتی اکسیدان ، بتا کاروتن، کربوهیدرات ، ویتامین C، ویتامین B6، و همچنین کاروتن (به خصوص آنهایی که زرد و صورتی هستند) است.
ارزش تغذیه ای سیب زمینی شیرین نسبت به سبزیجات دیگر بیشتراست و دانشمندان آمریکایی به آن رتبه یک دادند.
۸٫ جوانه گندم:
جوانه گندم یک مکمل غذایی پر ارزش و سرشار از  فیبر، ویتامینE و ویتامین های گروه B است.
ویتامین E به عنوان معجزه گر و اکسیر جوانی معرفی می شود.سلنیوم و منیزیوم وجود در جوانه گندم،در پیشگیری از ابتلا به انواع سرطان موثر شناخته شده است. سبوس گندم کلسترول خون را کاهش میدهد.
۹٫ آووکادو:
آووکادو چرب است و منبع  بسیار غنی از ویتامین های گروه B ، ویتامینK  ، ویتامین Eو همچنین دارای اسیدهای آمینه مختلف مانند سیستین Cystine تریپتوفان Tryptophane و تیروسین Tyrosine می باشد . در تحقیقات جدیدی که انجام شده وجود چند نوع آنتی بیوتیک در آووکادو ثابت شده است .
آووکادو یک ماده غذایی کامل می باشد زیرا حاوی  چربی و کالری بالایی می باشد، بنابراین  افرادی که نمی خواهند وزنشان زیاد شود، باید به مقدار مناسب از آن مصرف کنند. چربی موجود در  آووکادو از نوع چربی‏ های غیراشباع می باشد که میزان  کلسترول خون را افزایش نمی‏دهند.
 
۱۰٫ جوی دوسر:
جو دو سر از خانواده گندمیان است و در بریتانیا و ایرلند جوی پخته شده دروعده صبحانه به نام ” فرنی”  و  “جو فرنی”  مصرف میشود، فرنی بلغور جو دوسر منبع بسیار غنی از ویتامین های گروه B، اسیدهای چرب امگا۳ ، فولات و پتاسیم است.
از خواص مهم دیگر جو دو سر، اثر کاهش چربی خون آن است با توجه به این که فیبرهای موجود درآن، سبب کاهش کلسترول می شوند.
در سال ۱۹۹۷، FDA (اداره غذا و دارو) اعلام کرد که وعده های غذایی حاوی جو و یا سبوس جوهمراه با رژیم غذایی کم چرب می تواند نقش موثری درپیشگیری ازبیماریهای قلبی عروقی داشته باشد واین عامل سبب محبوبیت جو بین مردم شد.

 

۹۵/۰۳/۲۷
محمّد امین سرلکی

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی